سالاری: جشنواره صاحبدلان، فرهنگی دینی و اثرگذار است

آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره سراسری و دومین رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان، با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری رشت و هنرمندان برجسته در اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم، این مراسم با حضور محمود سالاری (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حمید نیلی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، محمود فرهنگ (دبیر رویداد صاحبدلان)، رحیم شوقی (شهردار رشت)، سردار محمدحسین واثق کارگرنیا (رئیس شورای شهر رشت)، هادی رمضانی (رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت)، علی محجوب (رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت)، توحید معصومی (مشاورعالی مدیرکل هنرهای نمایشی)، اسرافیل فرج اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران) و دیگر مسئولان شهری، صبح دوشنبه 30مهر در اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد.

رشت میزبان اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان شد سالاری: جشنواره صاحبدلان، فرهنگی دینی و اثرگذار است

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم با اشاره به اهمیت رویداد صاحبدلان گفت: «امیدوارم خداوند چشم ما را با پیروزی جبهه مقاومت روشن کند. ما یاد شهدای مقاومت را گرامی می داریم و داغدار شخصیت های بزرگی چون سید حسن نصرالله و یحیی سنوار هستیم. امیدوارم خداوند ما را در دنیا و آخرت خجالت زده این مجاهدان نکند.»

وی در ادامه با اشاره به سابقه فرهنگی و هنری استان گیلان، به ویژه شهر رشت، افزود: «استان گیلان و رشت سابقه تئاتری قابل اعتنایی دارند و یکی از شخصیت های بزرگ این منطقه، استاد اکبر رادی، آثار ارزشمندی را در این منطقه خلق کرده است.»

سالاری همچنین بر اهمیت هنر و تئاتر دینی تأکید کرد و گفت: «تئاتر صاحبدلان از منظر تئاتر دینی و عمیق برای ما اهمیت دارد. در فرهنگ دینی، ارزش هایی مانند ایثار و احترام به بزرگ تر، برجسته است و این ویژگی ها در نمایش های فاخر و کلاسیک جهان نیز حضور دارند.»

وی از محمود فرهنگ، دبیر رویداد صاحبدلان، قدردانی کرد و افزود: «آقای فرهنگ از این نهال مراقبت کرده اند و امروز تبدیل به یک نهال تناور شده است. این تفکر اگر در سریال سازی و سینما نفوذ کند، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.»

رشد و توسعه تئاتر دینی با جشنواره صاحبدلان

حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی، در سخنان خود بر ضرورت جریان سازی در تئاتر مذهبی و دینی تأکید کرد و گفت: «رویداد صاحبدلان می تواند فضایی مناسب برای جریان سازی در حوزه تئاتر مذهبی و دینی باشد که جای خالی آن در عرصه هنر احساس می شود.»

وی افزود: «امیدوارم در سال آینده شاهد اجرای آثار برجسته این رویداد در برنامه های تئاتری کشور باشیم.»

434 اثر در دبیرخانه تئاتر صاحبدلان

محمود فرهنگ، دبیر رویداد صاحبدلان، در این مراسم با اعلام گزارش از روند اجرایی، گفت: «رویداد صاحبدلان در سال های فعالیت خود به مضامین قرآنی، علوی، عاشورایی، فاطمی، مهدوی و دفاع مقدس پرداخته است و امیدواریم بخش بین الملل این دوره به خوبی برگزار شود.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر 434 اثر به دبیرخانه ارسال شده است که نشان دهنده علاقه هنرمندان کشور به مضامین دینی و مذهبی است.»

رونمایی از پوستر

در پایان این مراسم، پوستر سیزدهمین دوره سراسری و دومین رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان با طراحی اشکان قازانچایی، توسط جلیل فرجاد، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما رونمایی شد. این پوستر با امضای مدیران و هنرمندان حاضر در مراسم، به یادگار ماند.

همچنین تفاهم نامه ای میان اداره کل هنرهای نمایشی و شهرداری رشت برای برگزاری رویداد صاحبدلان در رشت امضا شد.

نشست خبری این رویداد در آینده نزدیک در شهر رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

captcha